podrecznik, ebooks
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Programowanie zespołowe UMK WMiI 2007/2008 Zespół XI
Zespół XI w składzie:
Kierownik/Programista
- Jerzy Wachniew <jurkow@mat.uni.torun.pl>
Programista
- Martyna Piotrowska <martyna@mat.uni.torun.pl>
Programista
- Bartosz Urbański <barteku@mat.uni.torun.pl>
Sekretarz/Programista
- Paweł Wojdyło <pawlik@mat.uni.torun.pl>
Programowanie zespołowe UMK WMiI 2007/2008
Koordynator przedmiotu
- dr Andrzej Kurpiel <akurpiel@mat.uni.torun.pl>
Opiekun zespołu
- mgr Michał Dudkiewicz <jaymz@mat.uni.torun.pl>
1
Programista
- Arkadiusz Paliński <palik@mat.uni.torun.pl>
Programowanie zespołowe UMK WMiI 2007/2008 Zespół XI
Spis treści
Wstęp....................................................................................................................................................4
Czym jest Szwędraczek...................................................................................................................4
Dlaczego używać.............................................................................................................................4
Status projektu.................................................................................................................................5
Założenia..........................................................................................................................................5
Wymagania......................................................................................................................................5
Moduł stacjonarny..................................................................................................................5
Moduł mobilny.......................................................................................................................5
Testy.................................................................................................................................................5
Aplikacja mobilna była testowana na następujących telefonach:..........................................5
Aplikacja stacjonarna została przetestowana na następujących konfiguracjach
sprzętowych:...........................................................................................................................6
Zalety:..............................................................................................................................................6
Definicja pojęć:................................................................................................................................6
Schemat działania.................................................................................................................................7
Podręcznik użytkownika aplikacji stacjonarnej...................................................................................8
Podręcznik użytkownika aplikacji mobilnej......................................................................................22
Implementacja....................................................................................................................................31
Aplikacja stacjonarna ....................................................................................................................31
Pakiet grafika............................................................................................................................31
Klasa Obrazek.java...............................................................................................................31
Klasa Okno.java...................................................................................................................36
Klasa PasekMenu.java..........................................................................................................36
Pakiet kalibracja........................................................................................................................37
klasa Kalibracja.java............................................................................................................37
klasa pointKalibracji.java.....................................................................................................38
Pakiet kml.................................................................................................................................38
klasa KML.java....................................................................................................................38
klasa kmlParser.java.............................................................................................................39
klasa Sciezka.java.................................................................................................................39
Klasa Waypiont.java............................................................................................................41
Pakiet nawigator........................................................................................................................43
Klasa ComboBoxSciezek.java.............................................................................................43
Klasa Nawigacja.java...........................................................................................................43
Klasa Okno3d.java...............................................................................................................47
Pakiet warstwy..........................................................................................................................47
Klasa ComboBoxWarstw.java.............................................................................................47
Klasa OknoWarstw.java.......................................................................................................49
Pakiet watkiWczytywania.........................................................................................................52
Klasa WczytaniePliku.java...................................................................................................52
Klasa ZadanieWczytania.java..............................................................................................52
Pakiet wyborIZapisPlikow........................................................................................................53
Klasa CiecieMapy.java.........................................................................................................53
2
Programowanie zespołowe UMK WMiI 2007/2008 Zespół XI
Klasa ImageFileView.java...................................................................................................53
Klasa ImageFilter.java..........................................................................................................54
Pakiet zip...................................................................................................................................54
Klasa PlikZip.java................................................................................................................55
Pakiet mapa3d................................................................................................................................55
WWJKompas........................................................................................................................55
WWJModel..........................................................................................................................55
Klasa WWJOknoWMS........................................................................................................57
Klasa WWJPanelKontrolny.................................................................................................57
klasa WWJPanelMapy.........................................................................................................57
klasa WWJPanelWarstwWMS.............................................................................................58
public class WWJUstawieniaextends javax.swing.JPanel...................................................58
klasa WWJWarstwaMapa....................................................................................................58
klasa WWJWarstwasciezki .................................................................................................58
klasa WWJWarstwy.............................................................................................................59
Aplikacja mobilna .........................................................................................................................59
Klasa compScreen.java........................................................................................................59
Klasa GPSReceiver.java.......................................................................................................60
Klasa GPS2.java...................................................................................................................61
Klasa GPS.java.....................................................................................................................61
Klasa GPSlocationapi.java...................................................................................................62
Klasa Mapa.java...................................................................................................................62
Klasa Kalibracja.java............................................................................................................64
Klasa PlikZip.java................................................................................................................64
Struktura plików.................................................................................................................................65
Plik kml.........................................................................................................................................65
Struktura pliku kml:.................................................................................................................65
Plik csv .........................................................................................................................................66
Struktura pliku csv:..................................................................................................................66
INSTALACJA....................................................................................................................................66
3
Programowanie zespołowe UMK WMiI 2007/2008 Zespół XI
Wst p
ę
Czym jest Szwędraczek
Szwędraczek jest zestawem dwóch aplikacji, które z telefonu komórkowego oraz anteny
GPS i komputera tworzą w pełni funkcjonalny zestaw do nawigacji satelitarnej. W swojej
funkcjonalności nie odbiega od dostępnych na rynku urządzeń dedykowanych, ale system z nim
utworzony może być znacznie bardziej atrakcyjny cenowo. Szwędraczek nie jest kolejnym
programem z myślą tylko o kierowcach, lecz przeznaczony jest dla każdej osoby, która gdzieś chce
się przemieścić. Idealnie sprawdzi się przy zwiedzaniu nowego miasta, na wycieczce w górach,
przy przemierzaniu bezdroży, na żaglówce lub w samolocie. Użytkownik sam przygotowuje za
pomocą aplikacji stacjonarnej i później wybiera w telefonie mapy, które go interesują. Dużą zaletą
jest to, że program operuje mapami bitmapowymi a nie wektorowymi. Dla obszaru Polski zdobycie
cyfrowej mapy topograficznej jest bardzo trudne. Każdy doświadczony turysta doceni to, że dzięki
Szwędraczkowi będzie mógł mieć przy sobie zawsze swoje ulubione mapy.
Dlaczego używać
Dzisiejsze, nawet najtańsze telefony komórkowe oferują kolorowy wyświetlacz oraz
coraz częściej możliwość rozszerzenia pamięci poprzez bardzo popularne karty pamięci Flash.
Szwędraczek wykorzystuje potencjał urządzeń posiadanych przez coraz większą rzeszę ludzi.
Niemal każdy posiada zarówno telefon komórkowy jaki i komputer, które staną się elementami jego
osobistego systemu nawigacji. Jedyną rzeczą jaką będzie musiał dokupić, o ile nie posiada to antena
GPS wykorzystująca do komunikacji technologię Bluetooth. Koszt takiej anteny waha się w
przedziale 100-250zł co jest znacznie bardziej atrakcyjną ceną w porównaniu do dedykowanego
przenośnego odbiornika GPS. Dokładnością ustalenia sygnału jednak w niczym mu nie ustępuje, a
pod względem czasu działania i możliwości alternatywnego zasilania często przewyższa.
4
Programowanie zespołowe UMK WMiI 2007/2008 Zespół XI
Status projektu
Projekt ukończono 22 kwietnia 2008.
Założenia
Projektując oraz implementując Szwędraczka przyjęto następujące założenia:
●
Program jako wejście pobiera obraz graficzny z mapą w jednym z następujących
formatów zapisu grafiki: bitmapa, JPEG, obraz GIF,TIFF,PNG.
●
Wejściowy obraz powinien się charakteryzować rozsądnie wysoką jakością
pozwalającą na odczytanie wszystkich informacji z mapy
Wymagania
●
Moduł stacjonarny
Zalecane: 1GB RAM,
Minimalne: 512MB RAM, Akcelerator grafiki 3D, XX MB HDD
●
Moduł mobilny
Telefon z zaimplementowaną obsługą MIDP 2.0 CLDC 1.1 i posiadający Bluetooth
Znane problemy:
W przypadku błędnego wyświetlania Mapy3D należy zaktualizować sterownik karty graficznej
udostępniony przez producenta karty graficznej
Testy
Aplikacja mobilna była testowana na następujących telefonach:
✔
Sony Ericsson k510i
✔
Sony Ericsson k550i
✔
Sony Ericsson k880i
✔
Nokia E50 (Symbian)
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]