poradnikTI,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
* WYDANIE
III
/2011 * Strona 1 *
TECHNIK INFORMATYK
PORADNIK
JAK PISAĆ PRACĘ NA
EGZAMINIE PRAKTYCZNYM
WYDANIE III ROK 2011
Gdańsk 27.04.2011
 * WYDANIE
III
/2011 * Strona 2 *
UWAGA:
PORADNIK OPRACOWANO WYŁ
Ą
CZNIE NA PODSTAWIE
TYPOWYCH ZADA
Ń
Z OKRESU LAT 2006-2010
PORADNIK NIE GWARANTUJE ZDANIA EGZAMINU !!!
PAMI
Ę
TAJ!
Czytaj dokładnie instrukcję zawartą w arkuszu egzaminacyjnym !!!!
Czytaj, zrozum ją, wyciągaj logiczne wnioski z treści zadania i załączników.
Dostosuj swoje rozwiązanie do treści zadania oraz załączników
 * WYDANIE
III
/2011 * Strona 3 *
PORADY OGÓLNE
Praca egzaminacyjna mo
Ŝ
e składa
ć
si
ę
z 6 cz
ęś
ci :
I.
Tytuł pracy
II.
ZałoŜenia
III.
Lista prawdopodobnych przyczyn usterki
IV.
Opis sposobów usunięcia usterki (
lub wyraz planowanych działań
)
V.
Wykaz prac prowadzących do usunięcia usterki (
lub wyraz i opis
czynności naprawczych
)
VI.
Wskazania dla uŜytkownika (
lub wskazania i instrukcje dla
uŜytkowników
)
Masz 4 godziny na napisanie projektu……, najszybciej wykonasz
części I i II.
Ale z częścią III, IV, V będziesz miał najwięcej problemów, a
podczas pisania ręka będzie Cię bolała,
Jeśli zastosujesz się do poniŜszych wskazówek, skrócisz sobie
‘mękę’ zdawania egzaminu i moŜe go zdasz.
 * WYDANIE
III
/2011 * Strona 4 *
CZYNNOŚCI FORMALNE
1.
Przed egzaminem wypocznij (wyśpij się, nie przemęczaj się!)
2.
Przyjdź punktualnie tzn. 30 min. przed rozpoczęciem egzaminu.
3.
Nie jedz i nie pij za duŜo płynów i odwiedź toaletę
4.
Znajdź bezpieczne miejsce dla Twojego telefonu komórkowego (oraz innych urządzeń
telekomunikacyjnych) poniewaŜ wniesienie ich lub uŜywanie moŜe sprawić, ze Twoja
praca zostanie uniewaŜniona bez moŜliwości jakiegokolwiek odwołania.
5.
Nie zapomnij o dowodzie osobistym, czarnym długopisie.
6.
Po wejściu wysłuchaj dokładnie co powie
Przewodniczący
Zespołu Nadzorującego
Egzamin.
7.
Zapoznaj się z wyposaŜeniem stanowiska egzaminacyjnego oraz jego dokumentacją
8.
Swoje uwagi i wątpliwości zgłaszaj od razu i tylko do Przewodniczącego Zespołu
Nadzorującego Egzamin.
9.
Nie włączaj na komputera -
sprawdź
czy arkusze które otrzymałeś są dobrze
wydrukowane i kompletne.
Sprawdzaj kompletność
arkusza egzaminacyjnego,
dokumentacji stanowiskowej, wykonuj polecenia
Przewodniczącego
Zespołu
Nadzorującego Egzamin dotyczące zakodowania Twojego numeru PESEL, daty
urodzenia, nr zadania, umieszczania naklejek itp.
Na KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ:
wpisz swoją datę urodzenia, wpisz swój numer PESEL.
Na KARCIE OCENY:
wpisz swoją datę urodzenia, wpisz swój numer PESEL, wpisz symbol
cyfrowy zawodu, zamaluj kratkę z numerem odpowiadającym numerowi
zadania, przyklej naklejkę ze swoim numerem PESEL w oznaczonym
miejscu na karcie.
10.
Zapoznaj się z treścią zadania egzaminacyjnego, dokumentacją załączoną do zadania,
stanowiskiem egzaminacyjnym i jego wyposaŜeniem.
Masz czas 20 minut, które nie
wlicza się do czasu egzaminu
.
N
ie rozwiązuj zadania!!!
·
Zapoznaj się z treścią zadania egzaminacyjnego, dokumentacją niezbędną
do jego wykonania oraz wyposaŜeniem stanowiska egzaminacyjnego,
·
Sprawdź czy uruchamia się wersja systemu operacyjnego. zgodna z
opisem w zadaniu.
·
Nie moŜesz w tym czasie przystępować do rozwiązywania zadnia!!!
11.
Z chwilą gdy
Przewodniczącego
Zespołu Nadzorującego Egzamin ogłosi
rozpoczęcie egzaminu, przejdź do czynności opisanych poniŜej.
 * WYDANIE
III
/2011 * Strona 5 *
PORADY SZCZEGÓŁOWE
I. Tytuł pracy egzaminacyjnej – ró
Ŝ
ne warianty:
UWAGA: Tytuł skonstruuj tak, aby był zgodny z treścią zadania – z
treści
zadania
wyłuskaj co masz zrobić na egzaminie np. „Opracuj ……..”.
1. Projekt realizacji prac zawierający diagnostykę usterki oraz naprawę systemu
komputerowego)
2. Projekt realizacji prac obejmujący lokalizacji i usunięcia usterki systemu
komputerowego
3. Projekt prac prowadzący do lokalizacji i usunięcia usterki systemu
komputerowego w firmie (
…tu rodzaj firmy z treści zadania
).
UWAGA: Skorzystaj z:
,
zawodowy.edu.pl/
Co naleŜy rozumieć przez pojęcie
System komputerowy?
System komputerowy
= sprzęt + system operacyjny + oprogramowanie
narzędziowe + oprogramowanie uŜytkowe.
II. Zało
Ŝ
enia do projektu – ró
Ŝ
ne warianty:
UWAGA:
NIE WŁĄCZAJ KOMPUTERA!!!
ZałoŜenia skonstruuj tak, aby były zgodne z treścią zadania – z treści
zadania i
załączników
przepisz zdania opisujące stan poprzedni, aktualny systemu
komputerowego oraz to co masz zrobić dla klienta.
Odpowiednio usystematyzowane załoŜenia
POZWOLĄ CI NA SPRAWNIEJSZE
wykonanie następnej części projektu czyli
III. Listy prawdopodobnych przyczyn
usterki systemu
.
1. naprawa systemu komputerowego u klienta,
2. naprawa bez reinstalacji systemu operacyjnego,
3. istotne dane (Ŝaden z folderów wymienionych w zadaniu) nie mogą zostać
utracone w wyniku prac serwisowych,
4. brak utworzonych i skonfigurowanych kont lub naleŜy utworzyć wskazane
konta lub praca na jednym koncie
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • marbec.opx.pl